Barion Pixel
Max választék - Max szakértelem
0 TermékFt

No products in the cart.

Általános Szerződési Feltételek

VÁSÁRLÁSI INFORMÁCIÓK – ÁSZF


Általános Szerződési Feltételek

Közzététel dátuma: 2022.04.22.

RÖVID TÁJÉKOZTATÓ

Ügyfélszolgálat
Munkanapokon 10-16 óráig
E-mail cím: babymax@babymax.hu

Ügyfélszolgálati telefonszám: +36 70 322 1004


Fizetési lehetőségek: 

  • Előre utalás
  • Bankkártyás fizetés (online Barion-nal lehetséges, illetve személyes átvétel esetén biztosított, utánvét esetén a futárszolgálattól függ)
  • Készpénz (személyes átvétel és utánvét esetén)

Online bankkártyás fizetés tájékoztatója:

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Kiszállítás és átvétel módjai: 

  • házhozszállítás futárszolgálattal (1-3 munkanap*)
  • 20 000 Ft alatti vásárlás esetén: 1490 Ft
  • – 20 001 Ft fölött a házhoz szállítás ingyenes
  • azonnali személyes átvétel: 2040 Budaörs, Gyár utca 2. ((BITEP Ipari Parkon belül a Gábor Dénes körúton | Google Térkép: Matti Babaáruház)
  • A „Bababútor nagyméretű” kategóriájú bútorok kiszállítási költsége összértéktől függetlenül 6990,- Ft.

Házhozszállítási futárszolgálat kiválasztására csak az MPL, vagyis a Magyar Posta esetében van lehetőség, a többi esetben a MATTI Kft. saját hatáskörben dönti el, hogy számára és a vásárló számára melyik a legkedvezőbb házhozszállítási forma.

* A megjelölt szállítási idők nem vonatkoznak az előrendeléssel megvásárolható termékekre. Előrendeléssel megvásárolható termékek megrendelése esetén a fenti szállítási idő meghosszabbodik, ezt minden vásárlóval egyénileg egyeztetjük.

Felmerülő kérdése esetén készséggel állunk rendelkezésére elérhetőségeink bármelyikén.

FONTOS! Amennyiben a kiszállításkor a csomag sérülését tapasztalja, BONTSA FEL A CSOMAGOT A FUTÁR JELENLÉTÉBEN és amennyiben a termék sérülését tapasztalja, vetessen fel jegyzőkönyvet a futárral a sérülésről!!!

Kiszállítás CSAK MAGYARORSZÁG területén!

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Amennyiben igénybe veszi az oldal szolgáltatásait és cégünk internetes oldalán rendelést küld el, ezzel egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti, és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban ÁSZF), amely Ön és az Üzemeltető között, mint egyezség létrejött.

Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a honlapon kihirdetve, a vásárlók felé 30 nappal előbb, előzetes értesítéssel módosítsa az ÁSZF-et. Az ÁSZF módosítása a honlapra kerülést követő 31. napon lép hatályba. A módosítás hatálybalépése előtt leadott rendelésekre a módosítás előtti ÁSZF szabályai az irányadóak.

A rendelés elküldésével a jelen dokumentumban leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre az Üzemeltető és a rendelést leadó magánszemély vagy cég között.

A szerződés nyelve magyar, írásban kötöttnek minősül, iktatásra nem kerül, a későbbiekben nem visszakereshető. A szerződés magatartási kódexre nem utal.

Ezen dokumentumban a Szolgáltató, Üzemeltető, Cég és Vállalkozás kifejezések a Matti Kft-t jelölik, a Vevő, Vásárló, Megrendelő, Fogyasztó, „Ön” kifejezések pedig azt a természetes személyt vagy céget, aki a webáruházat használja (terméket keres, bejelentkezik, profilját kezeli, megrendelést ad le, fizet, stb.)

Cégadatok:

A cég rövidített elnevezése: Matti Kft.
Bejegyzés éve: 1992.
Székhely: 2040 Budaörs, Gyár utca 2.

Levelezési cím: 2040 Budaörs, Gyár utca 2.
Telephely (üzlet címe): …………………………………
Számlavezető bank: Unicredit Bank
Számlaszám: 10918001-00000052-87290083
Adószám: 10564956-2-13
Kapcsolattartó neve: Viszokai János
A cég elektronikus elérhetősége: babymax@babymax.hu
Telefonszám: +36 70 322 1004
Cégjegyzékszáma: 13-09-123115
Nyilvántartásba vette a Pest Megyei Bíróság, mint Cégbíróság Bíróság
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-73316/2014.

Tárhelyszolgáltató: 

Cégnév: MAXER Hosting Kft.
Székhely: 9024 Győr, Répce u. 24.
Telefonszám: (+36) 1 257 9913
Postázási cím: 1616 Budapest Pf. 373.
E-mail: support@maxer.hu

Rendelési információk

A rendelés menetének ismertetése:
A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.
Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „Vásárlás folytatása” gombot, és tegye a kosárba a még megvásárolni kívánt terméket, termékeket.

Jobboldalt felül kék mezőben a kis bevásárlókosár ikon mellett megjelenik, hány db termék van a kosárban, és a kosár összértéke. Válogatás közben, akárhányszor terméket helyez a kosárba, megváltozik annak tartalma.

Ha nem szeretne további terméket vásárolni, kattintson a kosárra, és ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék listáját. Itt lehetősége van módosítani a termékek mennyiségén. Ezt követően a „Kosár frissítése” gomb aktívvá válik, ha rákattint, frissül a végösszeg. Amennyiben mindent rendben talál, kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.
Először számlázási adatainak megadására kérjük. Ha még nem vásárolt áruházunkban, úgy regisztrálhat is oldalunkon az adatai megadása után a „Fiók létrehozása?” kérdés előtti négyzet kijelölésével – így a következő vásárlásnál már nem kell megadnia a vásárlási adatokat. Amennyiben már visszatérő vásárlónk, kattintson a „Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez” szövegre, ahol bejelentkezési adatai megadásával tovább léphet.

Ha egy korábbi időpontban Ön a webáruházunkba bejelentkezve a kosárba tette valamely termékünket, azt a weboldal megjegyzi, és amikor Ön ismételten bejelentkezik, az(ok) a termék(ek) is meg fog(nak) jelenni a most kiválasztott termék mellett. Jobboldalt felül kék mezőben a kis bevásárlókosár ikonra kattintva éri el a kosarat, ahol módosítani tudja bármely, a kosárban lévő termék mennyiségét, illetve törölheti azokat. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor állítsa a termék mennyiségét 0 db-ra.

Ezt követően a „Kosár frissítése” gomb aktívvá válik, ha rákattint, frissül a végösszeg. Amennyiben mindent rendben talál, kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra.

De áruházunkban lehetőség van regisztráció nélküli vásárlására is, ekkor minden egyes rendelésénél meg kell adnia az összes szükséges adatot.

Ha a szállítási cím eltér a számlázási címtől, kattintson a „Szállítás másik címre?” kérdés előtti négyzetre, és lehetősége nyílik kitölteni a szállítási címet.

Végül megjegyzést hagyhat kollégáink számára.

Jobb oldalon ellenőrizheti a rendelés tartalmát, és alatta kiválaszthatja a szállítási módot és a fizetési módot.

A megrendelés elküldése előtt lehetősége nyílik átolvasni a jelen Általános Szerződési Feltételek című dokumentumot és az Adatvédelmi tájékoztatót a dokumentumok címére kattintva az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételekben és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat” feliraton. Ha mindkettőt elolvasta és elfogadja, akkor a felirat előtti jelölőnégyzetre kattintva pipával jelezheti annak elfogadását. Ezek elfogadása nélkül a weboldalunkon nem tud elküldeni rendelést.

A „Megrendelés elküldése” feliratú vagy bankkártyás fizetés esetén a „Barionos fizetés” feliratú gomb megnyomásával fizetési kötelezettséggel járó megrendelés jön létre.

A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező!

E-mail címére azonnal küldünk egy emlékeztetőt a rendeléséről, és kollégáink elkezdik a rendelése feldolgozását.

Adatbeviteli hibák javításának lehetőségei:

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor állítsa a termék mennyiségét 0 db-ra.

A megrendelés visszaigazolása:

Szolgáltató köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

A megrendelés feldolgozása:

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10-16 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelést, mely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

A megrendelés teljesítése:

A megrendelt termékeket 1-3 munkanapon belül házhoz szállítjuk, vagy elérhetővé tesszük személyes átvételre 0-7 nap múlva.

Kivételt képeznek az előrendeléssel megvásárolható termékek – ezeknél a készletinformáció („Raktáron” vagy „Nemsokára újra készleten”) helyett a „Rendelhető” felirat látható.

Termékek vételára:

A termékek vételára a mindenkori hatályos általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazzák. A termékek ára magyar forintban (Ft) van feltüntetve. A termékek vételára viszont nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
Fizetési lehetőségek:

  • Előre utalás
  • Bankkártyás fizetés (online Barion-nal lehetséges, illetve személyes átvétel esetén biztosított, utánvét esetén a futárszolgálattól függ)
  • Készpénz (személyes átvétel és utánvét esetén)

Online bankkártyás fizetés tájékoztatója:

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Elállási jog

Elállási joga csak természetes személynek van, cégnek, egyéni vállalkozónak nem.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. sz. melléklete alapján: 

Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.


Az elállási/felmondási határidő:

A Fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, vagy

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, vagy

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

A fentiek nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja. Tehát Ön akár a megrendelése elküldése utáni és a termék átvétele előtti időszakban is nyilatkozhat elállási/felmondási szándékáról.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi címre: Matti Kft., 2040 Budaörs, Gyár utca 2., vagy a Cég elektronikus elérhetőségére: babymax@babymax.hu.

Ebből a célból felhasználhatja a következő elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Matti Kft., 2040 Budaörs, Gyár utca 2. , +36 70 322 1004, babymax@babymax.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:

Az elállás/felmondás joghatásai


Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Az átvett terméket Ön köteles számunkra indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. 

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

A Vásárlót megillető elállási és felmondási jog alól kivételek:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozása fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (elállási/felmondási) szerinti jogát.

A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei (373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet)

A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az e rendeletben foglalt követelményeknek.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és

d) biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a (2) bekezdés szerinti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

b) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;

c) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

d) meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a (3) bekezdés b) pontja szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

A vállalkozás hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról
és a jótállásról szóló tájékoztató

  1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön hibás teljesítése esetén a Matti Kft. vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árleszállítást), vagy– végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön azon Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét, mellyel a kifogásolt termék megvásárlása érdekében szerződést kötött.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 
Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. – 373/2021.(VI.30.) Korm. rend.

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Matti Kft. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban, ha a Vállalkozás ezt vitatja, Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

A kellékszavatosság további szabályai a 373/2021.(VI.30.) Korm. rend. szerint:

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021.(VI.30.) Korm. rend. 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy az előző bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A Vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – az előző bekezdés szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  • Jótállás

A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a Vásárló részére történő átadás) után következik be. A kötelező jótállási jog céget vagy egyéni vállalkozót nem illet meg.

A fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és annak módosítása, a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Minden a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet és a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó termékre a 270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet szerinti 1 vagy 2 vagy 3 év jótállást vállalunk.

A jótállás a Vásárló szavatossági jogait nem érinti.

A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. De ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja.

Eladó a termékhez mellékelt jótállási jegyet aláírásával és pecsétjével akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi (illetve amikor a vállalkozás a fogyasztási cikket a szállítónak átadja).

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása alapján érvényesíthető,

  • ha a termék eladási ára 10000 Ft-ot eléri, de a 100000 Ft-ot nem haladja meg, 1 éven belül,
    • ha a termék eladási ára a 100000 Ft-ot meghaladja, de a 250000 Ft-ot nem haladja meg, 2 éven belül,
    • és ha az eladási ár 250000 Ft-ot meghaladja, 3 éven belül.


Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például,

  • ha a hibát szakszerűtlen üzembe helyezés okozta (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza);
  • ha a hibát rendeltetésellenes használat okozta;
  • ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás, szakszerűtlen tisztítás, rongálás stb.),
  • ha a károsodást a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,
  • ha a hibát helytelen tárolás, helytelen kezelés, vagy rongálás okozta,
  • ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (illetve szakszerűtlen javítást) végzett,
  • ha a hibát elemi kár, természeti csapás okozta.

És nem tartozik a jótállás alá a jótállási jegyen feltüntetett olyan hiba, amelyet a vásárló már a vásárláskor ismert, és amelyre a Vásárló árengedményt kapott.

Ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog.


Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

  • a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesítheti csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
  • a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 munkanapon túl elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a Vásárlót tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről.

Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár arányos leszállítását, a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.

Választott jótállási jogáról a Fogyasztó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.


A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A Fogyasztót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szavatosság, jótállás érvényesítése

A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, köteles kifogását a vállalkozással közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető.

A jótállási, illetve szavatossági igény bejelentése a vásárlás helyén, a vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett szervizben/javítószolgálatnál és ezek következőkben felsorolt telefonos vagy e-mailes elérhetőségein történhet.


Név: Matti Kft.
Bolt/telephely és székhely címe: 2040 Budaörs, Gyár utca 2.
Email: babymax@babymax.hu
Telefon: +36 70 322 1004

Fióktelepek címei:

9024 Győr, Gerence u. 29-31.

A Vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

Ha a Vállalkozás a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy az Eladót szavatossági/jótállási kötelezettség nem terheli, a terméket nem javítja/cseréli, árleszállítást nem eszközöl és vételárát nem térít vissza. A Vásárló jogosult ugyanakkor ilyen esetben is a terméket személyesen átvenni, vagy kérni annak saját költségén történő újbóli kiszállítását.

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése

Ha a Fogyasztó nem ért egyet a Vállalkozás által a minőségi kifogására adott válasszal/döntéssel a Fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál. Illetve az alábbi elérhetőségeken fogadjuk a Fogyasztó bármely, a Vállalkozással kapcsolatos, de terméket és jótállást/szavatosságot nem érintő panaszát is.

Vállalkozás neve: Matti Kft

Levelezési cím: 2040 Budaörs, Gyár u. 2.

Telefonszám: +36 70 322 1004

Email cím: babymax@babymax.hu

Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a fogyasztó számára:

Békéltető testületek:

A Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület helyett a szerződés teljesítésének helye vagy a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye szerinti békéltető testülethez is benyújtható a kérelem.

Ezen honlapon megtalálja a linkeket, melyekről indíthat online Békéltető Testületi eljárást:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=panasz_bejelentese

A Megyei és Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamarák által működtetett Békéltető Testületek elérhetőségei

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím:
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület 6001 Kecskemét  Pf.  228.
telefon: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538
Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon:

46/501-091 (új ügyek)

46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtett Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Szabó Brigitta békéltető testületi ügyintéző, ügyfélkapcsolati koordinátor

Telefon: 06-22/510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: http://www.bekeltetesfejer.hu/

Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Ügyfélfogadási időpontok:

Hétfő 9.00 – 12.00

Szerda 9.00 – 12.00

Péntek 9.00 – 12.00

Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

(személyesen és telefonon is)

Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által Működtetett Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 303-304. szoba.

e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

telefon: 20/373-2570

Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

web: www.kemkik.hu

https://www.kembekeltetes.hu

Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A

Telefon: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu

A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:
1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881

Honlapunk: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Panasz elektronikus beadása:

PMKIK hivatali kapun keresztül 

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Megyei Békéltető testület

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,

telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: www.baranyabekeltetes.hu

A Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Somogy Megyei Békéltető testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000,  06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu

www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180

Fax: 06-42-420-180

e-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Elnök:   Mónus Gréta

Cím:   7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefon:      06-74-411-661

Mobil:         06-30-664-2130

Fax:            06-74-411-456

E-mail:  kamara@tmkik.hu, monus.greta@tmkik.hu

Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

hétfő: 8.00-18.00

kedd, szerda, csütörtök, péntek: 8.00-13.00

telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

Pergel Bea Békéltető Testületi munkatárs

e-mail: bea@vmkik.hu

Dr. Kövesdi Zoltán Békéltető Testület elnöke

telefon: 30/9566-708

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel a Békéltető Testület ügyfélfogadása bizonytalan ideig szünetel.

Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

http://www.bekelteteszala.hu/

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, illetve, ha úgy látja, hogy a Vállalkozás jogszabályt sért, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, mely a fővárosi, illetve a Megyei Kormányhivatalok.

www.kormanyhivatal.hu

A vállalkozás székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhat:

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya

1088 Budapest, József körút 6.

fogyved@pest.gov.hu

+36 1 459  4843

Bírósági eljárás:

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A fogyasztó a keresetét beadhatja a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz, vagy a vállalkozás székhelye szerint illetékes bírósághoz:

Budaörsi Járásbíróság

2040 Budaörs, Koszorú utca 2.

Levelezési cím: 2040 Budaörs, Pf. 10.

+36 23 420 529

+36 23 420 336

fax:+36 23 795 988

birosag@budaors.birosag.hu

Adatkezelési panasz:

Adatai kezelésével kapcsolatos panaszával ide is fordulhat:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon

+36 (30) 683-5969
+36 (30) 549-6838
+36 (1) 391 1400
Fax
+36 (1) 391-1410

Ügyfélszolgálati idő: hétfő – csütörtök 9:00 – 16:00 óra között, péntek: 9:00 – 14.00 óra között.
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Hivatali tárhely rövid neve: NAIH

Hivatali kapu azonosítója (KR ID): 429616918

Adatkezelő adatok
Cégnév: Matti Kft.
Székhely és posta cím: 2040 Budaörs, Gyár u. 2.
Telefonszám: +36 70 322 1004
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-73316/2014.